katona.blog.hu

Máté Gábor - Fekete Ernő páros villáminterjú

2017. december 04. - Csikós Kornélia

December 17-én mutatjuk be a nagyszínpadon Pintér Béla Ascher Tamás Háromszéken című darabját, melyben Fekete Ernő alakítja Máté Gábort. Páros villáminterjú a két színésszel!

Máté Gábor

- Mikor találkoztál először Fekete Ernővel és mi volt az első közös munkátok?

- Fekete Ernővel még a 90-es évek közepén találkoztam, egyoldalú volt ez, mert egy vizsgában láttam a Színház- és Filmművészeti Főiskolán. Hogy mikor beszéltem vele először, nem emlékszem. Annak az osztálynak készítettem egy vizsgát, akkor többször találkoztunk – értelemszerűen.

- Szerinted miért Fekete Ernő alakít téged az előadásban?

- Eredetileg Ötvös András játszott volna, de Ő elhagyta a Katonát. Nem tudom, miért rá osztotta Pintér Béla a szerepet. Én nem kérdeztem tőle, mert számomra evidens volt. Apám egyszer látott az Astoriánál egy buszból, de kiderült, hogy nem én vagyok, hanem Fekete.

- Szoktak téged utánozni? Hogy fogadod a rólad mintázott "karikatúrákat"?

- Szoktak. Úgy tudom, minden osztályom első dolga az, hogy utánozni kezd, sokszor már akkor, amikor nem is ismernek. A sikeres felvételi után találkoznak régi osztályom tagjaival és azok megmutatják, hogy miket csinálok, hogy’ beszélek és átveszik. Bölcs derűvel igyekszem figyelni ezeket a kísérleteket.

- Jártál valaha Háromszéken?

- Soha.

 
mate-fekete.jpg

Fekete Ernő

- Mikor találkoztál először Máté Gáborral és mi volt az első közös munkátok?

- A főiskolán találkoztam vele először és ott is volt az első közös munkánk, Örkény Kulcskeresőkje, persze én már előtte is láttam színpadon, filmekben.

- Szerinted miért neked kell Máté Gábort eljátszani?

- Pályám elején, ha jól emlékszem az Árkádia című előadás kapcsán egy kritikus örömét fejezte ki, hogy a fiatal Fekete Ernő végre a saját hangján szólal meg, nem -mint addig- Máté Gábort utánozza, én akkor ezt meglepve olvastam, én nem Máté Gábor imitátorként definiáltam volna annak idején magam, de nem hiszem, hogy ezért kaptam ezt a megtisztelő szerepet. Sokkal inkább azért, mert Ötvös András (aki a színház belső paródiaműsoraiban rendszeresen utánozta Gábort) elszerződött a színháztól.

- Szeretsz utánozni másokat? 

- Nem.

- Jártál valaha Háromszéken?

- Sepsiszentgyörgyön több ízben is de a környéken nem. A számos erdélyi utazásom során más vidékeket látogattam meg.


kérdezett: Csikós Kornélia
fotók: Éder Vera és Nánási Pál

A bejegyzés trackback címe:

https://katona.blog.hu/api/trackback/id/tr4013426469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása