Hód Adrienn: Itt azt érzem, hogyha elindulsz egy úton, onnan már nehéz visszatáncolni

2018. május 07. - Csikós Kornélia

Hód Adrienn a koreográfusa Székely Kriszta legújabb rendezésének, az Ithakának. A táncpróbákról és a készülő előadás mozgásvilágáról kérdeztem.

Ez az első közös munkátok Székely Krisztával? Milyen ez a próbafolyamat?

Igen ez az első, hogy Krisztával együtt dolgozom. Viszont a darab dramaturgjával, Szabó-Székely Árminnal (aki évek óta meghatározó alkotótársa Krisztának) már 8 éve ismerjük egymást, és minden Hodworks előadásban együtt gondolkodunk. Nem sok tapasztalatom van prózai színházi munkákban, de amiben részt vettem, az nagyon máshogyan működik, mint a mi "táncos" próbafolyamataink. Itt sokkal több minden fejben dől el, és az van kipróbálva, és ha nem működik, akkor újragondolva. A mi folyamatainkban a táncos teljes jelenléte, reakciója, megoldásai alakítják az anyagot, és ez van idővel rendezve. Ebben a munkában sokkal rövidebbek a próbák és maga a próbafolyamat is. Egyszerűen más tempó, más rendszer, nagyobb apparátus, nagyobb költségvetés. Érdekes, sokat tanulok belőle. Csak, hogy egy példát mondjak: itt a próbafolyamat elején el van fogadtatva a jelmez, díszlet. Nálunk nincs díszlet és sokszor az utolsó hetekben is drasztikus változás történik, ha a darab folyamata azt megkívánja. Itt azt érzem, hogyha elindulsz egy úton, onnan már nehéz visszatáncolni.

hodadrienn_hg2.jpg

Milyen koncepció alapján építetted fel, találtad ki a táncokat az előadáshoz?

Kriszta rendezéséhez igazodnak a táncjelenetek. Voltak egyértelmű elképzelései, volt, amit rám bízott, és született olyan jelenet, amit a színésznők ajánlottak a próba közben, és nagyon jól működtek. Nagy Ervinnel nem sok "dolgom" volt, mert remek mozgó, és azonnali javaslatokat ad, amit hitelesen meg is csinál, jó táncos. Bodnár Erika elképesztő ízületeit és vertikális mozgóképességet csodálom, és kislányosan mozgó testét egy jelenetben meg is járatjuk.

Milyen mozgásvilágú táncok lesznek láthatók az előadásban?

Végül nem lett egységes irány, minden helyzet mást hozott magával. Van, amikor revüszerű, van, ahol kortárstánc (na mi is az a kortárstánc?), van, ahol közelebb esik a hétköznapi mozgáshoz, inkább akciómozgás, vannak görög antik ihletettségű mozgásfoszlányok, expresszív drámai pózfolyamok, szabad táncpillanatok, kizomba töredékek...

Dolgoztál korábban Odüsszeia előadáson?

Nem. És nem sok tapasztalatom van színészekkel sem.

Milyen plusz felkészülést, koncentrációt igényel ez tőled, hogy most nem táncosokkal dolgozol? Mennyire kell másképp kommunikálnod próba közben a színészekkel, mint a táncosokkal?

Annyit tehetek, hogy figyelek és nyitott vagyok. A rendező elképzelését figyelem és keresem a lehetséges eszközöket a megvalósításhoz. Olyan eszközöket, amiket a színészek szivesen használnak és meg is tudjak valósítani. Vannak improvizációra épülő mozgás részek is. A táncosokat, akikkel dolgozom, igen jól ismerem, sokakkal már több kreáción mentünk át. Van olyan kollégám, akit 14 éves kora óta ismerek, azóta eltelt 20 év. Tudom, hogy nekik mi fontos, hogy hogyan működnek, hogyan tudom őket helyzetbe hozni, inspirálni. Sokukkal barátok vagyunk. Itt most nagyobb ez a távolsag, de ez természetes.

ithaka_pr_horvathjudit_net-9684.jpg

Mennyire hatottak a görög tánc elemei az Ithaka koreográfiára?

Vázákat tanulmányoztam, szobrokat. És van mindenkinek egy elképzelése erről a korról. Két mozgásjelenet erejéig, ezek erős átiratban megjelennek.

kérdezett: Csikós Kornélia
portré: Halász Glória/táncélet.hu 
próbafotó: Horváth Judit

A bejegyzés trackback címe:

https://katona.blog.hu/api/trackback/id/tr5013889454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.